torsdag 24 november 2011

Taking a break this week

Skyward Sword happened.

8 kommentarer:

  1. Pfft... Bwahahahaha! XD BG sitter och spelar det han med, tror jag.

    Hur tycker du om det? Är det bra, eller vad?

    SvaraRadera
  2. ARGH! Jag kikar inte på din blogg på ett tag och så har du uppdaterat nästa 10 gånger? The hell.

    Gillade människo-träd-bilden. Det är sällsynt att se dig skraffera på det sättet :P

    SvaraRadera
  3. Anna: Hell yeah, det är asnajs (nu gillar jag förvisso Zelda något oerhört, men formeln står sig fortfarande). Jag kom inte helt överens med alla delar av kontrollen i början, men det har släppt nu. Kan knappt slita mig från det, hah.

    Alek: Varje torsdag, yo. Och tack ska du ha, också!

    SvaraRadera
  4. Jag har en sån där nostalgikärlek till Zelda - mest för att Ocarina of Time var så helvetes jävla bra och jag spenderade flera ÅR av min barndom med att spela det i flera omgångar - men jag suger på det, så det blir oftast så att jag köper spelet, spelar i flera timmar och älskar det, och sen springer jag på något extra svårt parti, lägger ned handkontrollen ett tag och sen kommer jag aldrig tillbaka.

    Du är uppenbarligen bättre än jag. :P

    SvaraRadera
  5. Uppenbarligen, och nu är jag klar med det också!

    Skyward Sword kan vara rätt jobbigt emellanåt då du nästan hela tiden måste lösa pussel för att ens komma någonvart på kartan, inte bara i grottorna alltså. Trots det så fanns det inget ställe där jag fastnade totalt på. (De första två grottorna var värst dock, tror jag. Skrek lagom åt andra grottan en stund för att den inte gav mig möjlighet att fylla på bomber någonstans, trots att det var första stället du behövde bomber. Sedan visade det sig att man kunde stoppa ned bombblommor i ryggsäcken. OH WELL.)

    Dessutom måste det tillägas att Ghirahim är århundradets i särklass bögigaste och mest fantastiska skurk. Alla kategorier, inte bara Zelda. Helvete.

    SvaraRadera
  6. Om du spela Skyrim, ingen ska se dig för år.

    SvaraRadera
  7. Apropå Zelda; har spelat Getsu Fûma Den (月風魔伝), ett Zelda II-liknande Famicom som aldrig släpptes utanför Japan en del de senaste dagarna. Måste säga att det är rätt åsm. Fanöversatt rom om du vill prova: http://www.romfind.com/out/41834

    SvaraRadera
  8. Jernqvist! Bra att du kan bjuda nån gång för fan! Detta ska jag givetvis kolla upp något tag framöver.

    SvaraRadera